13 Ekim 2013 Pazar

Hades'in Evi: Herşey

  Baştan söyleyeyim, spoiler vermeyeceğim. Eğer çok kötü kalpli olsaydım, en önemli ve heyecanlı kısımları yazmış olurdum. En azından bu konuda bana güvenebilirsiniz. Diğer konulardaysa, en ufak fikrim yok.
  Kitabı dün aldım. Eğer bulamayan varsa İzmir Agora'da bulunuyor, koşunuz (isterseniz otomobil ve toplu taşıma araçları da tercih edebilirsiniz) ve alınız. Dün erken yattığım için kitabı bugün bitirdim. Ve içimde 2014'e kadar dolmayacak bir boşluk oluştu.

  Başlamadan bu ve bu yazılarımdan ufak tefek bilgiler edinebilirsiniz.
Öncelikle, dün kafayı yemiş olduğumu belirteyim. Kitabı alma fikri beynimde büyük çaplı panik ataklar yarattı. "Bugün kitabı alacağım ve..." (Koşarak ve ellerini sallayarak dans eder ve bağırır) "...OKUMAYA BAŞLAYACAĞIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIM!" bu tip şeyler de sık yaşanmaz. Neyse, kitaba dönelim.
  Başlamadan bütün hazırlıklarımı yaptım. Sihirbaz'ın şu yazısında belirtilen talimatlar yani. Sonra da okumaya başladım. Kitabın devamı da o şekilde gitsin die ilk bölümde gülümseyerek başladım. Ama devamı çok da o şekilde gitmedi. En sevdiğim sahneler Percabeth sahneleriydi elbette :') Diğer kısımlar da çok hoştu ama o kısımlardan çok daha zevk aldım. Dünyada okuduğum/izlediğim hiçbir yerde bu kadar muhteşem bir çift olmadığını savunuyorum. Birlikte o kadar doğal, o kadar harikalar ki... Tamam, iyiyim.
  Tartarus sahneleri insanın bütün duygularını zorluyor diyebilirim. Çok fazla bilgi vermeyeceğim fakat okuduğunuz zaman anlayabilirsiniz. Ayrıca kitap 7 melezin ağzından yazılmış ve hepsinin önünde zor sınavlar ve problemler var. Ama 2. Argo'da bir başka ziyaretçi daha var. Onun ağzından yazılmasa da, Nico kendi problemleriyle yüzleşiyor. Aslında ben Nico'yu severim. Bu belki Hades kanı taşıdığımdandır. Ama bu kitapta kendinden insanları uzaklaştırmak istermiş havası var. Ve büyük de bir sırrı, gerçekten şaşıracağınıza garanti verebilirim.
  Buraya gelecek yıl çıkacak son kitabın adını yazıp yazmamayı çok düşündüm; zaten kimse okumuyor, yazsam de fark eder ki? Ama içimdeki son umut kırıntısı itiraz etti. Bende bakmak isteyen olursa diye, http://n1310.hizliresim.com/1g/f/tjs24.png adresini hizmetinize sunuyorum.
  Rick, bizi kitapta her zamanki gibi güldürüyor. Gerçekten, bu adamın esprilerini çok seviyorum. Çok fazla yok ama bazıları gerçekten çok güzel, insanın gerginliğini alıyor. Ve kitabın başındaki yazıyı da iletmek istiyorum, bir not.

                                                             Muhteşem okurlarıma:
                                              Bir önceki kitabımın sonu için özür dilerim.
                                         Şey, şimdi düşündüm de,vazgeçtim, özür dilemiyorum.
                                                                   HAHAHAHA
                                               Ama cidden, sizleri çok seviyorum.

  Tamam bazen çok gıcık olabilir ama bu adamı seviyorum ya :D Son olarak melezlere gelirsek söylemek istediğim 2 şey var:
1- Jason ve Percy karşılaştırılamaz bile. Yani 5 kitap onun dilinden okuduk, ne yaptığına şahit olduk. Jason mükemmel gibi görünüyor olabilir ama Percy'nin içtenliğiyle karşılaştırılabileceğini ciddi ciddi düşünebilen kaç kişi var? Tabii ki Jason da çok güçlü ve iyi bir melez ama karşılaştırmaya kalkmak bile saçma bence.
2-Frank. Şu çocuğa adam akıllı ısınamadım. Uğraşmadım değil, ama beni kendine hiç yaklaştıramadı işte. Davranış tarzı, düşünüş tarzı, hatta insanlara nasıl baktığı. Yani onun ölmesini istemiyorum ama birisinin ölmesi zorunluysa, çıkış yolu yoksa onu kurban ederim. Aslında bu kadar cani değilim ama.

  Ve son olarak kitapta çıkan karakterler arasında en çok dikkatimi çeken: Kalipso. Geçen sefer onu nazik ve sevimli hatırlıyordum fakat bu defa öfkeli çıkacak. Ayrıca bir kısımda ondan nefret de etmeniz mümkün. Bencil karı!

Hepinize iyi okumalar diliyorum. Ve böyle bir seriyi sevmeyen birileri varsa: Tartarus'un en karanlık yerini boylasınlar. Bol şans melezler!

10 yorum:

  1. eee çok güzel bir yazı çok güzel tespitlerde ben seni nasıl takip edeceğim sayfana gfc ekle bence:) ya da e-mail yoluyla takip falan ekle bir şeyler:)

    bir de bu insan mı robot mu olduğumuzu sorgulayan şeyi kaldırırsan daha fazla yorum alırsın gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler öncelikle, blogdaki ilk yorum ve beni baya heyecanlandırdı. Takipleşmeyi ekleyeceğim. Aslında beni takip etmek isteyen olabileceğini düşünmemiştim gururlandım :) İnsan mı robot mu sorgulayan şeye gelirsek, neden bahsettiğin hakkında çok fikrim yok doğrusu. Bulabilirsem düzelteceğim ama. Bu arada geç cevap verdiysem tatile gittim ondandır

      Sil
  2. Öncelikle Frank'e bir türlü ısınamayan tek kişi olmadığımı sevindim bakış açısı ve diğer her şeyiyle çok itici bir karakter bence keşke Hazel ve Leo birlikte olsalardı ühühühü :'( ayrıca yazın da çok güzel bu kadar karamsar olma eminim okuyup beğenen çok olmuştur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdığın için teşekkürler. Aslında ben de Hazel ve Leo istiyordum ve Frank'in odununun yanacağı ve bu şekilde birlikte olacaklarıyla dair teoriler üretiyordum fakat Rick bizi yine şaşırttı. Neyse, Leo mutlu olsun yeter, hak ediyor sonuçta

      Sil
  3. Ya siz sadece frank e mi ısınamadınız? Ben bu serideki hiçbir yeni meleze ısınamadım, galiba olaylar çok fazla percyden uzaklaştığından (percyciyiz de biraz) ama kesinlikle jason hakkındaki düşüncelerine katılıyorum. Ve eskileri özledim thalia, rachel vsvs.. Sizde de o özlem var mı? Bunun nedeni olarak da percy yi günlük tarzında okuyup bi anda tarza geçtiğimizden olduğunu düşünüyorum. Ve sağol güzel bi yazı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba bu postum beğenildi :) Ooof of! Eskileri nasıl özledim! Ve Yosun Kafa'nın aklından okumayı da. Diğer melezlere gelirsek, aslında beğendiğim yönleri olsa da tamamen Percy'e odaklandıktan sonra onlara aşırı ilgi gösteremiyorum. Yine de Rick'in kalemi her daim güzeldir :D

      Sil
    2. Tabiki ricke laf yok o olmasa ne okurduk! :D ben burayı yeni buldum da yorum yapıyım dedim :D diğer melezlere zaten alışamıyorum , hazel bi kısımda jason hakkında düşündüklerini anlatıyodu daha da soğudum mesela.. Nicoya gelince ben hep severdim onu ama ne yapmaya çalıştığını anlamazdım ama şimdi sebebini bilince daha da ısındım,inşallah yeni kitapta onun bölümleri de olur. Bide yurtdışında ağustosta percy jacksonın yunan tanrıları diye bi kitap çıkacakmış bilginiz var mı? Türkiyeye nezaman gelir ki?

      Sil
    3. Percy Jackson'ın Yunan Tanrıları ile ilgili bilgi http://sihirbazinguncesi.blogspot.com.tr/2013/10/haber-percy-jacksons-greek-gods.html adresinde var. 19 Ağustos'ta çıkacak diye biliyorum. Olimpos'un Kanı da 7 Ekim'de.

      Sil
  4. çok iyi... Mmmmm, aslında ben frank'a alıştım. Ama bunun nedeni Percy'den önce o seriyi okudum. Senin başka yazılarında yayınlanıyor mu? Aynı düşünüyoruz da..
    Sanırım sonraki takipçini buldun. ( :

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E insan kimi önce gördüyse ona alışır :D Şu aralar çok yazamıyorum ama başka yazılarım var. Çok teşekkürler (:

      Sil