3 Ekim 2013 Perşembe

Kitap Değerlendirmesi - Darren Shan Saga Serisi 1. Kitap - Ucubeler Sirki

  1 Ekim doğum günümdü. Konuyla alakası olmasa da bu şekilde gireyim dedim. Çünkü bu ilk kitap değerlendirmem ve ne yapmam gerektiğini bilmiyorum, aklıma ne gelirse takılacağım.
  Dün arkadaşımdan bir kitap ödünç aldım, çünkü konusu ilgimi çekmişti ve tanıdıktı.
Daha önce filmini izlemiştim fakat 4-5 yıl önce. Hem hatıralarımı tazelemesi hem de uzun zamandır okumamanın verdiği boşluktan kurtulmak için bir bakayım dedim.
  Öncelikle, oldukça kısa bir kitaptı. Yaklaşık 160 sayfaydı ve küçük boy kitaplardandı. Cep kitabı gibi değil fakat küçük işte. Kapağındaki örümceği görünce baya işkillendim fakat okumama engel olmadı. (Her türlü böceğe fobim var, ıyyyk!) Kitapla ilgili bilgi vermek istemesem de, sizi çok şaşırtacak bir durum olduğunu sanmıyorum, asıl olaylar 2. kitapta başlıyor bence.

Beni kitapta her şeyden çok etkileyen şey, sirk fikriydi. Beynimde makinelerin çalıştığını duyabiliyordum adeta. Eğer ben, doğaüstü bir sirk yaratsam nasıl olurdu? Ama bunu yaşayan tek kişinin ben olduğumu zannetmiyorum. Çünkü sirkteki detaylar insanı bu düşünceye itecek kadar iyi. 2. kitaba oranla daha basit olsa da alınması gerektiğini düşünüyorum. Kitabın arka kapağı:

Darren Shan yalnızca sıradan bir öğrenciydi; ta ki Ucubeler Sirki’ni ziyaret etmek için bir bilet kazanana… Madam Octa ile karşılaşana… gecenin karanlığından çıkan bir yaratıkla yüz yüze gelene kadar…

“Bir solukta okunan, elinizden düşüremeyeceğiniz bir kitap… tüyler ürperten dokunuşlarla dolu… okuyucunun ağzına bir parmak bal çalıyor…”
J. K. Rowling
Zekice yazılmış, tüyler ürpertici bir roman”
Guardian

Eh kısaca J.K. Rowling'in bile beğendiği bu güzel zeka ürünü okuyun derim, ancak filmi yanında kesinlikle batırmış, kendi senaryolarını yazıp 2-3 şey çalmışlar kitaptan adeta.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder