31 Ekim 2013 Perşembe

Kitap Değerlendirmesi: Aynı Yıldızın Altında

   Merhaba günümüz çağdaşlığı kabul edildiği için başka fiziksel ve duygusal sosyal aktiviteleri reddedip bilgisayar başında saatlerini harcayan insan. (Van Houten tarzı yazmaya çalıştım, pes.) Bugün oldukça bilinen bir kitabın yorumu yapacağım, doğru ama eğer yapmazsam içimde kalırdı.

  Artık yılın kitabına benzer bir hal aldı Aynı Yıldızın Altında. Neredeyse herkes duymuş veya okumuş. Ama bu kadar ünü hak etmiyor demem yalana girer bence.
 Kitap iki kanserli gençle ilgili. Yaşam mücadelesi veriyorlar. Bu kadarını herkes biliyor zaten. İşin bilinmeyen kısmı, bunun sıradan bir kanser kitabı olmaması. Sıcacık bir kitap sanki, her cümlesiyle. Beni oldukça güldürdüğü kısımları oldu, içimde bir tonluk fil çökmesi hissi uyandıran kısımları oldu. Ayrıca bazı şeyler hakkında derinlemesine düşünmemi sağladı.

     Ben, kitabı almadan önce Şeker Portakalı'nı okumuştum. Sonunda hıçkırma seviyesine dönmüştüm yani. Aynı Yıldızın Altında'yı da (Kısaltmalara hayır! İnadına uzun uzun yazacağım.) insanın ağlamaktan içini boşaltan kitaplardan sanıyordum. Ama 2 sayfada 1 altını çizdiren komik ve derin cümlelerle doluymuş.



      
ALINTILAR 

Peki. Peki.

Bu dünyada on altı yaşındayken kanserin oltasına gelmekten boktan olan tek şey, kanserin oltasına gelen bir çocuğa sahip olmaktı. (sayfa 15)

Kızlar sadece resmi etkinliklerde elbise giyebileceklerini düşünüyor ama ben, sinir krizi geçiren bir çocuğu, hem de görme yetisiyle bağı son derece ince olan bir çocuğu görmeye gideceğim ve onun için bir elbise giyeceğim, diyen kadınları seviyorum. (sayfa 63)

Tanrım, Mayhem bu kitaplarda sürekli dişlerini sıkıyor. Tüm bu kavga dövüşten sağ çıkarsa çok fena çene eklemi ağrısı çekecek. (sayfa 78)

İyi Bir Hemşirede Bulunması Gereken Özellikler
"2. İlk seferde kan alabilmesi," dedim.
"Bak o gerçekten önemli. Lanet kolumla mı uğraşıyorsun, dart mı oynuyorsun" (sayfa 82)

"Yalnız, Biraz Pedofilik Bir Salıncak Çocuk Poposu Arıyor," dedim. Güldü. "İşte bu yüzden." "Ne?" "İşte bu yüzden senden hoşlanıyorum. Pedofil  kelimesinin sıfat versiyonunu yaratan, güzel bir kıza denk gelmenin ne kadar küçük bir ihtimal olduğunun farkında mısın? Kendin olmakla o kadar meşgulsün ki ne kadar emsalsiz olduğuna dair hiçbir fikrin yok." (sayfa 129-130)

Bu kadar yeter. Bol okumalar. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder