27 Eylül 2013 Cuma

Olimpos Kahramanları: Geçmişe Bir Göz Atma ve Hades'in Evi

  Takipçilerin bileceği üzere, 8 Ekim tarihinde Rick Riordan'ın Olimpos Kahramanları serisinin 4. kitabı Hades'in Evi ABD'yle aynı tarihte raflara sunulacak. (Alıntı gibi göründüğünün farkındayım fakat kendim yazdım :D) Bunu üzerine bende serinin önceki kitaplarına bir bakayım dedim.


Kitap 1 - Kayıp Kahraman 
  Serinin bu kitabında üç yeni karakter karşımıza çıkıyor: Jason, Piper ve Leo. Jason hafızasını kaybetmiş bir genç, Piper babasını kurtarmak için bir sır saklıyor ve Leo da onu ateşte uyutan bakıcısının hayaletlerini görüyor. Gayet normal melezler yani. Bu üç melez Melez Kampı'na götürülüyor. Kamp'ta büyük bir sorun var: Percy Jackson kayıp! Başta Annabeth olmak üzere herkes onu aramaya başlıyor. Ama iş düşündüklerinden çok daha uzağa gidiyor...

Benim fikrimce: Seriye gayet güzel bir başlangıçtı. Tabii Percy kaybolunca karakterleri hafif yadırgadım ama zamanla alışıyorsun. Bu defa çok daha büyük bir düşman ortada olduğundan kitap gayet heyecanlı, ancak Jason biraz canımı sıktı. Çocuk fazla mı mükemmel ne?





Kitap 2 - Neptün'ün Oğlu 
  Heyo millet, sevinin! Percy karşımızda! Ama ne yazık ki o da hafızasını kaybetmiş durumda. Geçmişinden hatırladığı tek kişi Annabeth ve Percy neresi olduğunu bilmediği yeni bir kampa katılıyor. Burada iki yeni dost edinmekten de kaçınmıyor tabii: Hazel ve Frank. Bunlarla verilen zorlu bir görevi tamamlaması, geçmişteki hatıralarına kavuşması ve... Şey, Ölüm'ü serbest bırakması gerekecek.

Benim fikrimce: Sonunda Percy! Ooh dostum kendini özlettin. Bir de hatıraların olsaydı... Bu kitapta Percy evinden çok uzaklarda Romalılarla birlikte düşmanları Çamur Surat Gaia'nın yaptıklarına karşı savaşıyor. Bana kalırsa Percy sahneleri güzel ama diğerleriyle çok da fazla bir yakınlık kuramadım. En azından Percy bölümünü bir Frank bölümünden kat kat daha ilgi ve merakla okudum. Ama herşey Athena'nın Laneti'ne bağlanacak.


Kitap 3 - Athena'nın İşareti
Neyse ki sonunda Annabeth ve Percy buluştu, bu anı bekleyen çok kişi olduğunu biliyorum. Ancak ufak bir sorun var: Leo kafayı yedi ve Argo 2'yle Romalılara savaş açtı! Sonuç olarak efsane yedilimiz (Percy, Annabeth, Hazel, Frank, Jason, Piper ve Leo) Argo 2'ye binerek oradan kaçtılar ve anlaşma dolayısıyla bozuldu. Bu yetmezmiş gibi Annabeth kişilik krizi yaşayan annesinin hediyesiyle çok zorlu bir göreve gitmek zorunda...

Benim fikrimce: Oof of! bu gidişle bunların hepsi toplu intihara karışacak! Ama yazarların huyudur, bir şeyler güzel gitti mi bozmadan yapamazlar. Umarım işler Hades'in Evi'nde yoluna girer. (Girmeyecek) Rick Riordan'ın muhtemelen en karışık ve en güzel kitabı bu. Bence tabii.




Veeee Kitap 4 - Hades'in Evi


Yayınlandığı gün (Oldukça önemli bir işim olmazsa) bitireceğime ve yazacağıma söz veriyorum. 1 Ekim doğum günüm ve kendime doğum günü hediyesi olarak bunu alacağım. Yeni yıldan beklediğim tek şey bu kitaptı, buna değeceğinden eminim. Son olarak kitap kapağında göremeyenler için Percy ve Annabeth:

Not: Biliyorum biraz kötü bir resim. Ve Hades'in Evi ön okuma isteyenler: Olimpos Kahramanları Facebook - Hades'in Evi Ön Okuma




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder