16 Eylül 2013 Pazartesi

Okul - İlk Gün ile İlgili Birkaç Şey

  Bugünün anlam ve önemine bakarsak, elbette okullar hakkında yazacağım. Öncelikle, son gün heyecanından, yılın en kötü pazartesi sendromundan ve pazar bunalımından bahsetmek istiyorum. (Bu arada yazmayı inatla sürdürüyorum :D)
 Benim Pazar günüm tuhaf derecede normal geçti. Sadece arkadaşımdan sınıfların karma olduğunu duyduğumda bir aksama yaşadım. Ama hiç bir olay olacağı gibi bir düşünce yoktu kafamda. Çok heyecan yap
an kişiler olur bazen, çok terlerler, karınları ağrır, kısacası çıldırırlar. Pazar gününüzün o kadar stresli geçmemiş olmasını umarım.
 Bir de gece vardır. Uykuya dalmak. Endişeler birikir ve toplanır. Göze uyku girmez bazen. Belki tatlı bir heyecan kaplar içini. Bahaneler üretirsin kendi kendine yatağa girmemek için. Olacaklarla ilgili düşünceler büyür. Ama ergeç dalarsın uykuya, arkadaşlarını tekrar görmek, anılarını hatırlamak, belki de hocalarla dalga geçmek gibi şeyler içini mutlulukla kaplar ve gözlerin bilinçsizliğe kapanır.
 Aah! Sabahleyin uyanmak ne zor iş arkadaş! Ama gözlerini açıp yataktan kalmaktan bahsetmiyorum; gerçekten uyanmaktan, tekrar yatağa girme isteğinden kurtulma aşamasından bahsediyorum. Okul zamanı alışırsın bu rutine, sıkıcı olsa da bir parçan olur. Ama özellikle okunun ilk haftaları işkence gibidir. Öğleye kadar uyumak, geceleri 3-4 veya daha fazla uyanık kalmak, sabahlamak yasak. Yaşasın okullar (!)
 Yine de, bütün bunlara rağmen arkadaşlarını görürsün, tekrar okula bakarsın ya, buna değer. (Çoğunlukla değer tabii, kim daha fazla uyku istemez ki?) Eğer sınıflar değiştiyse kargaşa başlar. Kim nerededir, hah bu sınıfta, o halde bu sınıf nerededir? Karma yapılmadıysa eski düzeni, alışkanlıklarını hatırlar gülümsersin. Belki bir-kaç arkadaşın okuldan gitmiştir, belki en sevdiklerin, belki nefret ettiklerin. Ama yeni kişiler katılıyor her gün. Belki de bir merhaba diyebilirsin ha?
 O günü atlattın da eve geldin mi hemen rahata kaçarsın. En zor gün odur bütün okul yılı boyunca. Belki gitmek istemezsin, bir sorunun vardır, öyle bir durumda bile olsan aslında doğru yerin okul olduğunu bilir insan.
 Ha, şu okul alışverişi. Ben kendi yaşadıklarımdan anlatıyorsam bazı şeyleri, bunda da örnek verebilirim. Bugün derse giren hocaların istedikleri defterler için Kipa'ya uğramaya karar verdim. Annemle gittik Forum Bornova'da Kipa'ya... Etraf felaket! herkes adeta kafayı yemiş bir biçimde kendine veya (Bir veliyse) çocuğuna defter, kalem gibi gerekli eşyaları almak için uğraşıyor.  Kalabalıkta ne bulduysam aldım ve kendimizi  boş bir koridora attık. Hocalar bir şeyler istediği sürece devam edecek. Bu tip mevsimlik işler de amma çok tutuyor :)
 Neyse, artık havalar soğumaya başladı ve bir kış sever olarak pijamalarımı giydim. Televizyon izleyeceğim. Bu yüzden yazımı bitiriyorum ve herkese içtenlikle: Güzel bir okul dönemi dilerim, eğlenin millet!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder